dimarts, 27 de setembre de 2016

(Sempre) Estic cansada

¿Per què estic tan cansada?


Hi ha molts motius que expliquen la fatiga del nostre dia a dia. Sovint tendim a pensar que si arrosseguem cansament és només perquè hem dormit poc o malament, però la veritat és que si el cansament és excessiu i es prolonga en el temps, potser cal que revisis algunes coses que poden afectar els teus nivells d'energia. En aquest post te'n descric unes quantes.

1. Menges massa "fast food"? Passar-se amb els greixos trans, els saturats, els aliments processats i els sucres afegits, contràriament al que es pugui pensar, fa caure els teus nivells d'energia, a causa del descontrol glucèmic, amb pujades i baixades dels nivells de glucosa en sang, que es tradueixen en dificultat per concentrar-se, sensació de cansament i falta de energia

Què pots fer? Deixar de menjar totes aquestes coses tant com et sigui possible. Reserva la brioixeria per a dies puntuals (l'esmorzar de diumenge, un berenar amb les amigues, una festa ...) En el teu dia a dia procura mantenir una dieta equilibrada - i no et saltis l'esmorzar - per tal de mantenir els nivells de glucosa apropiats.

2. Nivells baixos de magnesi. El magnesi és necessari per a la producció d'energia que necessiten els músculs. El dèficit d'aquest mineral provoca insomni, cansament en llevar-se, dolors musuclars i articulars, ansietat i debilitat.

Què pots fer? Tan senzill i plaent com incloure la xocolata negra a la teva dieta, els vegetals de fulles verdes, la fruita seca, les llavors, els cereals integrals i, sobretot, el llegum.

3. Exercici, ni molt ni poc. El que fem quan ens sentim cansats és deixar de fer exercici, sense tenir en compte que precisament l'exercici físic allibera endorfines, i això eleva el nostre estat d'ànim i els nivells d'energia. El que tampoc és correcte és matxacar-te fent esport, menjant i hidratan-te adequadament i evitant de fer exercici tres hores abans d'anar a dormir, per tal que no interfereixi en el son.

Què pots fer? Segons l'OMS l'exercici perquè sigui efectiu no cal que sigui extenuant. Com ja he dit abans fer exercici les últimes hores de la tarda-nit tampoc és una bona idea. La secreció d'adrenalina que es genera i que estimula el sistema nerviós es manté durant un temps després d'acabat l'esport, i mentre això dura, la son es resisteix a aparèixer, amb la qual cosa, dormirem menys i l'endemà ens llevarem cansats.

4. Fas apnees mentre dorms?. Si tot i tenir la sensació que has dormit d'una tirada les hores suficients i així i tot et sents cansada, pot ser que sense saber-ho estiguis fent apnees del son. Es tracta de petites parades respiratòries, breus però freqüents, que es produeixen mentre dorms. No ens n'adonem, però interrompen el cicle del son i per tant la qualitat del descans.

Què pots fer? Si dorm acompanyat/da, pregunta a la teva parella si ronques o tens una respiració brusca. També es recomanable deixar de fumar i mirar de perdre pes, si és el cas. En última instància caldrà buscar un especialista, ja que les apnees són causa d'hipertensió i accidents cardiovasculars.

5. Deshidratació. Segons els experts, només cal una pèrdua d'un 2% del volum d'aigua per tal que l'organisme comenci a acusar símptomes de fatiga, debilitat muscular, etc. fins i tot abans que comencis a sentir sensació de set.

Què pots fer? Beu aigua encara que no tinguis set - si ets de les que no es recorda mai de beure aigua, posa't una alarma al mòbil cada dues/tres hores - i beu durant els àpats. No cal que beguis gaire, només petits glops tot al llarg del dia. La rehidratació et posarà les piles.

Si ja ets una persona que cuida l'alimentació i la hidratació i tens uns bons hàbits diaris i malgrat això et sents cansada, la nutricosmètica et pot ajudar. El Pla 6 mesos de nutricosmètica t'ajudarà a aconseguir el benestar que necessites. 
Reserva el teu Diagnòstic gratuït i sense compromís trucant al 93 805 49 67